Utbildning till karriär

Vi brinner för ny kompetens som hjälper människor till nya arbetsuppgifter och jobb

Vår yrkeshögskolas mål för dig

Lexicon Yrkeshögskola är en del av Lexicongruppen, Sveriges största privata utbildningsgrupp riktad mot företag och organisationer. Sedan 1979 har Lexicon framgångsrikt utbildat fler än 1,5 miljoner av kundernas medarbetare inom IT, affärskompetens och branschspecifika kunskaper.

Vi tar med oss dessa pedagogiska erfarenheter och den nära kontakten med yrkeslivet i framtagningen och genomförandet av våra yrkesutbildningar. Vi anpassar upplägg utifrån det företagen och andra organisationer efterfrågar, med målet att utbildningen ska göra det så enkelt som möjligt för dig som studerande att ta klivet vidare mot arbete.

Utbildningen genomförs i nära samarbete med med arbetslivet och en stor del av studietiden sker på plats hos företag och andra organisationer inom varje utbildnings bransch.

Som studerande får du tillgång till Microsoft 365 och andra nödvändiga verktyg under studietiden.

Lexicon Yrkeshögskola och Norrlands Yrkeshögskola

Norrlands Yrkeshögskola startade 2006 med verksamhet i framförallt Umeå, Örnsköldsvik och Östersund. 2019 blev Norrlands Yrkeshögskola en del av Lexicon Yrkeshögskola. 2023 övergick all verksamhet till att benämnas under det enhetliga varumärket Lexicon Yrkeshögskola.